Selasa, September 04, 2007

Security Vendor: Bank Site Hacked, Dispensing Malware, Virus News

Web menempatkan Bank India telah menakik dan adalah sekarang seorang pembantu farmasi yang tidak sedar jumlah yang sangat besar malware kod kepada pelawat-pelawat, termasuk rootkits dan trojans, menurut Sunbelt Software, yang menasihati bukan masa ini melawat Bankofindia.com menempatkan.

"Ia adalah amat perkara jahat," kata Alex Eckelberry,

Eckelberry kata sesetengah tentang Sunbelt kakitangan berlaku untuk membuat penyelidikan sepanjang beberapa jam masa lampau dan dilawati Web menempatkan dan ditentukannya adalah turut dijangkiti sekurang-kurangnya satu ramai malware program-program percubaan untuk menjangkiti apa-apa mesin lemah oleh seseorang terpakai Bankofindia.com yang melawat.

"Kita ada pekerja-pekerja India di sini menyusahkan berkongsi maklumat ini dengan mereka sekarang, yang kita adalah juga berkongsi dengan pertubuhan-pertubuhan ibarat CERT," Eckelberry kata. "Ia adalah satu muatan yang sangat besar kod dengki," yang Sunbelt adalah masih menganalisis, dia kata.

Muatan daripada Bank of India dikatakan akan mencuba satu jumlah Internet mengeksploitasi Explorer untuk memecah masuk ke dalam komputer-komputer yang mungkin tidak menjadi lengkap bertampal. Lain bermacam-macam aplikasi perisian mengeksploitasi juga mungkin terlibat, yang Sunbelt adalah masih menganalisis.

"Bagaimanapun penggodam terurus untuk menyisipkan kod ini ke dalam Web menempatkan," Eckelberry kata. "Kita kelihatan banyak rootkits dan trojans, walaupun belum satu keylogger."

Sunbelt kata keadaan adalah masih cair dan semua usaha sedang dibuat untuk memberitahu Bank India, digambarkan serupa satu kerajaan dibedah tapak bangunan dengan lebih daripada 2,000 buah cawangan.

Source: Ellen Messmer

Tiada ulasan: